Förslag på spinningövningar

Detta blir lite som ett svar till Sandras inlägg från mig.

Såg att Sandra skrev om spinning och om vad det kan finnas för bra övningar till ett sådant pass, så jag tänkte jag kunde skriva det jag känner är roliga och peppande övningar.

När jag går på spinningpass tycker jag om de övningar när man räknar i åttor. Det går oftast ut på att man har en relativt snabb låt och till en början sitter ned och räknar åtta tramp och sedan ställer man sig upp och räknar till åtta där också och så går det om och om igen. Riktigt rolig och pulshöjande övning.

En annan övning jag gillar är att man sitter ned i verserna och i refrängerna när det går lite snabbare så tar man i allt man har och benen ska nästan flyga av, haha.

Det sista tipset på övning som jag anser riktigt bra är när det är tunga och lite långsammare låtar. Då ska man köra riktigt tungt på cykeln och gärna variera mellan att sitta och att stå i 3an (med armarna långt fram på styret och rumpan långt bak). Det blir som att man kämpar sig upp i en backe.

Härligt härligt! Spinning är KUL!

/Johanna


Kommentarer
Gaymasen

Spinning är kul men sjuuukt svettigt. Haha.



Och tack. :)) Tur att jag skrev text efteråt vad jag egentligen sa i videobloggen då ;-)

2012-03-16 @ 11:19:43
URL: http://gaymasen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

WEry Important yoU

I denna blogg kommer du bland annat kunna läsa om kost, träning, myter och tips! Vi kommer lägga ut olika recept, träningsformer och schema, myter så du vet vad du bör och inte bör lyssna på och självklart massvis med tips om dieter och sånt som vi finner viktiga för att du ska ha sådan bra hälsa som möjligt!

RSS 2.0