Då var det dags igen - beach 2012!!

Apropå beach 2012 så är jag redan i den då sommaren börjar komma hit. Var 25 grader igår!

Jag personligen börjar också tappa lite fettprocent och får lite synligare muskler. Frågan är självfallet varför?? Och svaret blir lika enkelt!

1: för en snygg kropp finns inga genvägar.
2: för att få en snygg kropp behövs muskler och för att få muskler behövs träning!!
3: maten är din bästa vän för energi till din kropp. Jag lever INTE på bara grönsaker och kött utan äter allt möjligt och näst intill konstant.
4: Lättaste att säga är ha balans. I mitt jobb nu har jag aerobic, fotboll, volleyboll varje dag vilket gör att energi via mat är otroligt viktigt. Skulle jag endast äta mat utan speciell med energi som att äta grönsaker och protein blir min mat energifattig och jag skulle bli för seg. Men ändå om en pizza far ner eller någon öl blir jag inte tjock pga mitt höga energiförlust i kcal.
5; om jag inte har tid att röra på mig? Sorry, snygga muskler kräver någon form av rörelse. Trappen i stället för hissen, promenad/ cykel i stället för bilen om möjligt. Step by step. Lite mer varje dag. Träna under reklamen på favoritprogrammet! Och sedan självklart se över maten. BALANS!
6: Det är ditt liv att leva och ingen kan säga hur du ska leva det. Så frågan är också hur värd all stress för beachformen bör vara?

Dags för volleyboll!
Kramar från Mallorca
/Sandra



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

WEry Important yoU

I denna blogg kommer du bland annat kunna läsa om kost, träning, myter och tips! Vi kommer lägga ut olika recept, träningsformer och schema, myter så du vet vad du bör och inte bör lyssna på och självklart massvis med tips om dieter och sånt som vi finner viktiga för att du ska ha sådan bra hälsa som möjligt!

RSS 2.0