1 månad Mallorca! :)

Hej alla kära läsare! Jag är så ledsen för att jag inte har skrivit nått inlägg på ett tag (månad typ :P)
Jag är och jobba som sportinstuktör på mallorca och internet här nere är inte den bästa :P

Vad vi har gjort:
under de första veckorna har vi haft en kurs, där vi fått lära oss hur man håller i sporter, arobics och spinning.
Vi har även fått lära oss typ 15 danser (sånger) som vi håller i under Barn disko och för vuxna efter till exempel en show. mycket att lära sig under 2-3 veckor. vi har då haft kurser under veckan från 9.30 -23.00 varje dag (tröttsamt) och en ledig dag, om vi inte förlorat poäng det vill säga. Vi hade ett poäng system, varje vecka fick vi 500 pöäng på hela klassen (80 stycken), och om vi till exepel kom försent, inte ha namnlappen på oss, glömmer en bok, inte ställer undan en stol, osv förlorar man 10 poäng. tänk dig då om 50 personer kom försent under en vecka = 500 poäng och ingen ledig dag :P

Nu har vi i allafall börjat jobba på riktigt, alltså vi kommer få pengar nästa månad!! :D 
Igår var jag Bufo (Vi har maskotar för barnen Bufo, Spark och Katy:)) under mini diskot vilket jag tycket är skit kul! dock så har jag lite svårt för språket! :P  Tyska spanska! herregud! + engelska och svenska som snurrar i mitt huvud ;) Vi får bara prata engelska på offentlig plats, så det har blivit mycket engelska nu, ibland skiver jag till och med på engelska när jag skickar sms till sandra;) haha

och maten är god!! dock så är ja orolig eftersom vi tränar ganska mycket och jag hinner inte äta nå mellan mål! så ibland kan det bli 4 timmar utan mat :P = hungrig!! ;) hihi

Och jag saknar alla där hemma!!! Hej alla vänner och familj!!! <3 
jag vill hälsa till min underbara faster Katrin som stötar mig! och som sa åt mig att börja skriva vad vi gör här nere;) så då tänker jag göra det! ;) hihi
Nästa vecka blir det ny hotell för oss! :) då vi ska till sunrise! :D wiho! :D ska bli spännande! det var meningen att vi skulle åka i morron, men vi blev tvungna att hjälpa till på Viva Mallorca :P

kram så länge! nu ska Jag och Min rumskamrat Mari åka till Alcudia och hälsa på Sandra! :D hihi
kraaaam!
lite bilder ;)
//Fia :)
jag i mitten ;)
karusell!! :D
hotellet :)
stranden! :D


Kommentarer
Elin

Åh så roligt att äntligen få läsa lite om vad ni gör och hur.ni har det <3

2012-04-11 @ 23:07:11
Katrin

Jag ser fram emot att få höra mer om vad som händer på Mallis :-) Saknar dig och ser fram emot hösten då jag får träffa dig igen! vem vet kanske det blir tidigare?? Kram från faster K!

2012-04-12 @ 22:10:48
agneta

Bra jobbat Fia! Arbetsvillkoren verkar inte följa kollektivavtalen precis. Kollektiv bestraffning och långa arbetstider. Uja. Jobbar du i Kina? Der där kan man ha åsikter om. Men du är ju ung och frisk och säsongen är kort. Det blir nog en bra erfarenhet och bra merit i din CV. Synd att jag inte får sällskap så jag kunnat resa dit! Det blir spännande att följa bloggen.

2012-04-14 @ 16:19:33
agneta

Bra jobbat Fia! Arbetsvillkoren verkar inte följa kollektivavtalen precis. Kollektiv bestraffning och långa arbetstider. Uja. Jobbar du i Kina? Der där kan man ha åsikter om. Men du är ju ung och frisk och säsongen är kort. Det blir nog en bra erfarenhet och bra merit i din CV. Synd att jag inte får sällskap så jag kunnat resa dit! Det blir spännande att följa bloggen.

2012-04-14 @ 16:20:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

WEry Important yoU

I denna blogg kommer du bland annat kunna läsa om kost, träning, myter och tips! Vi kommer lägga ut olika recept, träningsformer och schema, myter så du vet vad du bör och inte bör lyssna på och självklart massvis med tips om dieter och sånt som vi finner viktiga för att du ska ha sådan bra hälsa som möjligt!

RSS 2.0